Olajszerviz



Az olajcsere jóformán a leggyakoribb karbantartás az autók esetében, azonban ennek ellenére a gyakorlatban sokszor mégsem helyesen kerül kivitelezésre. Az olajcsere fontosságát, azt hiszem, nem kell taglalnom, a belsőégésű motor aligha működhetne a kenőanyag nélkül, épp ezért roppant fontos annak típusa, minősége, a csereperiódus betartása, a karbantartással együtt elvégzendő munkálatok és temérdek apróság. Az olaj kiemelten fontos tehát, ráadásul számos feladatot kell megoldania: a kenés, tehát a kopás csökkentése mellett hűtenie kell a kent felületeket, véd a korróziótól, kitölti a súrlódó felületek közti réseket, lebegő állapotban magában tartja az égés során keletkezett részecskéket, kopásrészeket, tisztán tart, megakadályozza a lerakodások képződését, hidegben lehetővé teszi a gyors indítást és relatíve hosszú az élettartama is.


A motorolajok (és hajtóműolajok) osztályozása viszkozitás alapján történik: anno a SAE (Society of Automotive Engineers – Amerikai Autómérnökök Egyesülete) alkotta meg az alapokat, amelyek az olaj viszkozitását 98,9, illetve -17,8 Celsius fokon írják elő. Az így megalkotott rendszer szerint az olaj (pl. 10 W 40) elnevezésének első, W-vel jelzett tagja a téli viszkozitásra utal, míg a második szám a nyári tulajdonságokat határozza meg. Korábban külön gyártottak téli és nyári kenőanyagokat, manapság azonban kizárólag többfokozatú, más néven multigrade olajakat használunk.

A kenőanyagokkal szemben támasztott legfőbb követelmények a következők:

  • Válasszák el egymástól a felületeket bármilyen terhelés, hőmérséklet és sebesség mellett, ezáltal csökkentsék a súrlódást és a kopást.
  • Hűtőfolyadékként viselkedve vezessék el a súrlódás során keletkező vagy külső forrásból származó hőt.
  • Maradjanak kellően stabilak, hogy a kenőanyag viselkedése a termék jelzett élettartama során ne változzon.
  • Védjék meg a felületeket a működés közben keletkező agresszív hatású anyagok támadásától.
  • Tisztító és szennyeződéseket tároló képességüknek köszönhetően távolítsák el a működés közben keletkező maradványokat és törmelékeket.

 

Az olaj cseréjével együtt mindenképpen szükséges az olajszűrőt is cserélni, hiszen az adott periódus alatt felhalmozódott szennyeződések, kopadékok mind-mind a szűrőben kötnek ki, s annak telítődésével egyre nagyobb feladat hárul az olajpumpára. A szűrő akár több deciliter olajat is felvehet, épp emiatt nem szabad meglepődni azon, hogy az autógyártó által feltüntetett feltöltési mennyiségnél valamivel több olajat nyel el kedvencünk. Az olaj és az olajszűrő cseréjét érdemes alaposabb karbantartásra kiterjeszteni, s velük egy időben a – turbós autóknál kiemelten fontos – légszűrőt, üzemanyagszűrőt és pollenszűrőt is újra cserélni.


Cégünk kizárólag gyári minőségő OE jelzéssel ellátott szűrőket épít be gépkocsijába. Ilyen például a MANN FILTER!

  • A MANN-FILTER minden olajszűrő terméke (és természetesen minden egyéb szűrője is!) megfelel a gépjármű és motorgyártói előírásoknak - azaz minden termék gyári minőségű
  • Magas szűrési hatékonysággal bírnak
  • Optimális védelmet nyújtanak a motor kopása ellen
  • Maximális szennyezéstároló-képességűek (garantált működési tartalék)
  • Kitűnő hidegindítási jellemzőkkel rendelkeznek hatékony szűrési teljesítménnyel
  • Optimális kopás elleni védelmet biztosítanak már a motor indításától - még érzékeny motoroknál is
  • Hatékony visszacsapószeleppal rendelkeznek, így gyorsan felépülő és megfelelő olajnyomást és olaj ellátást eredményeznek indításkor
  • Az olajszűrő megkerülőszelepe precízen az adott olajkörhöz van hangolva
  • A MANN-FILTER olajszűrő termékek használatakor nő a motor élettartama, még kedvezőtlen körülmények között is
  • Nyomásálló házzal rendelkeznek - teljes körű működési megbízhatóság
  • Kicsi áramlási ellenállásúak, így a motor olajellátása és kenése gyors

A legjobb, ha olajcseréjét a Komlós Autó Kft.-re  bízza. Itt felkészült, tapasztalt szakemberek várják.

Áraink:

Személygépjármű esetén  REZSIÓRADÍJ: bruttó  12.700 FT


Kisteherautó 3,5T alatti esetén Bruttó 13.970 Ft


 


Az első óra után minden megkezdett félórát számlázunk.

Minden esetben igaz, hogy hozott alkatrészekre sem felelősséget, sem garanciát nem vállalunk! 

Az egyes szerviz feladatok elvégzésének munkaidő igényét AutoData adatbázis segítségével határozzuk meg. 

 

Az elírás és tévedés jogát fenntartjuk!

 

 

AZ ÁRAK AZ ÁFÁ-T TARTALMAZZÁK!

 




2015-12-15 18:45

Vissza